Dyrektor Powiatowego Urzędu Pracy w Olecku
ogłasza nabór na wolne stanowisko urzędnicze
 
Pośrednik pracy - stażysta w Powiatowym Urzędzie Pracy
w Olecku w wymiarze pełnego etatu.
 
Powiatowy Urząd Pracy w Olecku,
ul. Armii Krajowej 30,19-400 Olecko, tel. 87 520 30 78; fax. 87 520 27 46.



1. Niezbędne wymagania do podjęcia pracy na w/w stanowisku:
 
  1. obywatelstwo polskie lub znajomość języka polskiego wystarczająca
    do wykonywania zadań na stanowisku,
  2. wykształcenie  wyższe,
  3. pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystania z pełni praw publicznych,
  4. niekaralność za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
  5. nieposzlakowana opinia,
 
2. Dodatkowe wymagania pozwalające na optymalne wykonywanie zadań na w/w stanowisku:
 
  1. znajomość przepisów Kodeksu cywilnego, Kodeksu pracy oraz Kodeksu Postępowania Administracyjnego;
  2. znajomość przepisów ustawy o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy z dnia 20 kwietnia 2004r. (Dz. U. 2018 r., poz. 1265 i 1149) ;
  3. znajomość rozporządzenia w sprawie szczegółowych warunków realizacji oraz trybu
    i sposobów prowadzenia usług rynku pracy z dnia 14 maja 2014r. ( Dz.U.2014r., poz. 667);
  4. znajomość przepisów ustawy o cudzoziemcach z dnia 3 października 2018r. ( Dz. U. 2018r., poz. 2094);
  5. znajomość rozporządzenia w sprawie wydawania zezwolenia na pracę cudzoziemca oraz wpisu oświadczenia o powierzeniu wykonywania pracy cudzoziemcowi
    do ewidencji i oświadczeń z dnia 7 grudnia 2017r.( Dz. U. 2017r., poz. 2345);
  6. znajomość rozporządzenia w sprawie określenia przypadków, w których zezwolenie na pracę cudzoziemca jest wydawane bez względu na szczegółowe warunki wydawania zezwoleń na pracę cudzoziemców z dnia 28 czerwca 2018r.( Dz.U. 2018r., poz. 1264);
  7. znajomość rozporządzenia w sprawie przypadków, w których powierzenie wykonywania pracy cudzoziemcowi na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej jest dopuszczalne bez konieczności uzyskania zezwolenia na pracę z dnia 23 listopada 2018r. (Dz. U. 2018rr., poz. 2273);
  8. znajomość rozporządzenia  zmieniające rozporządzenie w sprawie podklas działalności według Polskiej Klasyfikacji Działalności (PKD), w których wydawane są  zezwolenia na pracę sezonową cudzoziemca z dnia 7 września 2018r. (Dz.U. 2018r.,poz.1749);
  9. znajomość rozporządzenia w sprawie państw, do których obywateli stosuje się niektóre przepisy dotyczące zezwolenia na pracę sezonową oraz przepisy dotyczące oświadczenia o powierzeniu wykonywania pracy cudzoziemcowi z dnia 8 grudnia 2017r. ( Dz.U. 2017r., poz. 2349);
  10. znajomość rozporządzenia w sprawie wysokości wpłat dokonywanych w związku ze złożeniem oświadczenia o powierzeniu wykonywania pracy cudzoziemcowi z dnia 8 grudnia 2017r. (Dz.U. 2017r., poz. 2350);
  11. znajomość rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE ( ogólne rozporządzenie o ochronie danych) -  (Dz. Urz. UE z 2016 r. L 119 str. 1);
  12. predyspozycje osobowościowe: kreatywność, odporność psychiczna, samodzielność w działaniu, wysoka kultura osobista, komunikatywność, umiejętność dobrej organizacji pracy umiejętność pracy w zespole, gotowość do podnoszenia kwalifikacji zawodowych.
 
3. Zakres zadań wykonywanych na stanowisku pośrednik pracy – stażysta:
 
  1. realizacja zadań związanych z udzielaniem pomocy bezrobotnym i poszukującym pracy w znalezieniu pracy oraz udzielanie pomocy pracodawcom w pozyskiwaniu pracowników o odpowiednich kwalifikacjach przez pośrednictwo pracy;
  2. realizacja zadań związanych z podejmowaniem przez cudzoziemców pracy
    na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej;
  3. współpraca z klientami urzędu w zakresie zadań realizowanych na stanowisku;
  4. przygotowywanie dokumentów do archiwizacji.
 
4. Informacja o warunkach pracy na danym stanowisku:
   
5. Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych – listopad 2018r.- 7,31%
 
6. Wymagane dokumenty:
 
  1. własnoręcznie podpisane curriculum vitae (CV z przebiegiem nauki i pracy zawodowej);
  2. kserokopie dokumentów potwierdzających wykształcenie;
  3. kserokopie dokumentów potwierdzających posiadanie innych umiejętności (zaświadczenia o ukończonych kursach, szkoleniach, itp.);
  4. wypełniony i własnoręcznie podpisany kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik Nr 1 rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 28 maja 1998r.w sprawie zakresu prowadzenia przez pracodawców dokumentacji w sprawach związanych ze stosunkiem pracy oraz sposobu prowadzenia akt osobowych pracownika (Dz. U. z 2017r. poz.894) – zgodnie z załącznikiem nr 1 do ogłoszonego naboru;
  5. własnoręcznie podpisane oświadczenia kandydata dotyczące ust.1 pkt 3 i 4 - zgodnie z załącznikiem nr 2 do ogłoszonego naboru;
  6. własnoręcznie podpisane oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji na podstawie art. 29   rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) -  (Dz. Urz. UE z 2016 r. L 119 poz. 1) oraz ustawą z dnia 21 listopada 2008r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. z 2018r. poz. 1260) - zgodnie z załącznikiem nr 2 do ogłoszonego naboru.
7. Miejsce i termin złożenia dokumentów:
 
Wymagane dokumenty należy składać w terminie do 11.01.2019r. do godz. 1500  w sekretariacie pokój nr 14 Powiatowego Urzędu Pracy w Olecku, ul. Armii Krajowej 30, 19-400 Olecko, w zamkniętych kopertach z dopiskiem – Nabór na stanowisko – Pośrednik pracy - stażysta, osobiście lub pocztą ( liczy się data wpływu do PUP w Olecku).
 
Oferty niekompletne,  niepodpisane lub otrzymane po terminie nie będą rozpatrywane.
8. Dodatkowe informacje:
 
  1. Nabór przeprowadzony będzie techniką wielostopniową;
    1. formalna ocena dokumentów. Osoby, które spełnią wymagania formalne zostaną powiadomione o następnym etapie naboru. W związku z tym proszę o podanie numeru telefonu do kontaktu tylko i wyłącznie na potrzeby prowadzonej rekrutacji;
    2. test sprawdzający wiedzę dotyczy znajomości przepisów wymienionych w pkt 2 ppkt 1-8 niniejszego ogłoszenia. Osoby, które uzyskają z testu wynik poniżej 60% punktów nie zostaną zaproszone na rozmowę kwalifikacyjną:
    3. rozmowa kwalifikacyjna w zakresie predyspozycji osobowościowych (pkt.2 ppkt 12).
  2. Informacja o wynikach naboru zostanie ogłoszona  w Biuletynie Informacji Publicznej Starostwa Powiatowego w Olecku pod adresem www.spolecko.bip.doc.pl oraz na tablicy ogłoszeń w siedzibie Powiatowego Urzędu Pracy w Olecku.
  3. W przypadku pozytywnego wyboru kandydat zostanie zatrudniony na podstawie umowy o pracę w wymiarze pełnego etatu  z tym, że pierwsza umowa będzie zawarta na czas określony nie dłuższy niż 6 miesięcy z możliwością wcześniejszego rozwiązania stosunku pracy za wypowiedzeniem.
  4. W przypadku zatrudnienia, kandydat zobowiązany jest dostarczyć zapytanie o udzielenie informacji o osobie z Krajowego Rejestru Karnego.
  5. Zatrudnienie będzie oparte na pełnieniu obowiązków od poniedziałku do czwartku w godzinach od 7:30 do 15:30,  w piątek w godzinach od 7:00 do 15:00.
  6. Z przeprowadzonego naboru zostanie sporządzony protokół.
 
Oferty odrzucone mogą być odbierane w terminie 1 miesiąca od ostatecznego terminu na złożenie dokumentów w sekretariacie Urzędu.
 
Dyrektor Powiatowego Urzędu Pracy
w Olecku

 
Celina Górska
 
Załączniki
Ogłoszenie o naborze (pdf, 4824 KB)
Załącznik do ogłoszenia (pdf, 546 KB)