Środki z rezerwy Funduszu Pracy - zaproszenie do składania wniosków

Print Drukuj

Informujemy, iż pozyskaliśmy dodatkowe środki rezerwy Funduszu Pracy na realizację Programu aktywizacji zawodowej bezrobotnych w regionach wysokiego bezrobocia w kwocie 290 000,00 złotych.
 
Grupą docelową przewidzianą do aktywizacji w ramach Programu są osoby bezrobotne zarejestrowane w urzędzie – priorytetowo traktowane będą osoby będące w szczególnej sytuacji na rynku pracy, zwłaszcza osoby długotrwale bezrobotne, osoby pow. 50 r.ż. oraz osoby młode do 30 r.ż.
 
Aktywizacja zawodowa bezrobotnych wspierana jest ze środków rezerwy Funduszu Pracy będącej w dyspozycji Ministry Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej. Ze względu na niewielką przyznaną kwotę możliwa jest realizacja następujących form pomocy:
  1. Bon na zasiedlenie – kwota 24 000,00 zł,
  2. Prace interwencyjne – kwota 49 550,10 zł,
  3. Roboty publiczne – kwota 116 100,00 zł,
  4. Staże zawodowe – kwota 76 860,00 zł,
  5. Szkolenia zawodowe – kwota 15 989,90 zł.
Uczestnicy realizujący staże zawodowe będą mogli skorzystać dodatkowo z refundacji kosztów dojazdu – kwota 7 500,00 zł.
 
Nabór wniosków odbywać się będzie w trybie ciągłym do wyczerpania środków. Kompletne wnioski należy składać w sekretariacie tutejszego Urzędu (pokój nr 14) od poniedziałku do czwartku w godzinach 7.30-15.30 oraz w piątek w godzinach 7.00-15.00. Druki wniosków dostępne są na stronie internetowej https://olecko.praca.gov.pl w zakładce „Dokumenty do pobrania" oraz w siedzibie Powiatowego Urzędu Pracy (pokój nr 3, 6).
 
Szczegółowe informacje można uzyskać osobiście w siedzibie Powiatowego Urzędu Pracy w Olecku lub telefonicznie:
  • staże zawodowe (w tym refundacja kosztów dojazdu na staż) i bony na zasiedlenie  – pokój nr 6, tel. 87 5203078 wew. 239;
  • roboty publiczne i prace interwencyjne – pokój nr 6, tel. 87 5203078 wew. 237;
  • szkolenia – pokój nr 3, tel. 87 5203078 wew. 242;
Osoby zainteresowane udziałem w programie prosimy o kontakt z doradcą klienta.


Informacje o publikacji dokumentu