Szanowni Państwo!
Powiatowy Urząd Pracy w Olecku od dnia 01.02.2011 r. realizuje projekt pod nazwą „Księgowość bez tajemnic" współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w
ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Poddziałanie 8.1.1. Wspieranie rozwoju kwalifikacji zawodowych i doradztwo dla przedsiębiorstw.
Wsparcie w ramach projektu adresowane jest do właścicieli biur rachunkowych oraz pracowników zajmujących stanowiska księgowych zatrudnionych w mikro i małych przedsiębiorstwach (w tym w biurach rachunkowych) z terenu powiatu oleckiego lub gołdapskiego.
W ramach projektu właściciele biur rachunkowych skorzystają w miesiącu lipcu z wyjazdowego szkolenia doskonalącego w zakresie:
- Międzynarodowych Standardów Sprawozdawczości finansowej
- Kontroli finansowej i audytu wewnętrznego w firmie
- Nowych obowiązków biur rachunkowych, czyli jak przeciwdziałać praniu pieniędzy
Celem projektu jest również podniesienie wiedzy i kwalifikacji zawodowych skierowanych przez pracodawców pracowników, z uwzględnieniem nowelizacji przepisów w 2011 r., poprzez ukończenie szkoleń dokształcających z zakresu księgowości i kadr. Szkolenie obędzie się w Olecku w trzech jednakowych edycjach realizowanych w trzech różnych terminach. Wszystkie szkolenia zrealizowane zostaną w okresie od kwietnia 2011 r. do grudnia 2011 r. W każdej edycji szkolenie podzielone zostanie na trzy moduły:
I MODUŁ: Kadry i płace, BHP - zakres szkolenia m. in.:
- Kadry i płace w praktyce, ZUS,
- Dokumentacja pracownicza,
- Pracownicze i niepracownicze formy zatrudnienia
- Rozliczanie delegacji krajowych i zagranicznych
- Ochrona danych osobowych
- Przepisy prawa pracy i BHP
II MODUŁ: Płatnik, amortyzacja oraz koszty w firmie
III. MODUŁ: Obowiązki podatkowe oraz nowelizacja przepisów – zakres szkolenia m.in.:
- VAT ze szczególnym uwzględnieniem transakcji kupna i sprzedaży na terenie UE
- Obowiązek podatkowy w imporcie, transporcie i imporcie
- Rozliczenia WNT WDT, różnice kursowe
- Nowelizacja przepisów ustawy z zakresu podatku dochodowego osób fizycznych, VAT
Na dofinansowanie szkoleń zostanie udzielona pomoc publiczna w wysokości 80% ich wartości, pracodawcy pokryją pozostałe 20% kosztów w formie gotówkowej. Szkolenia pracowników w systemie warsztatów przeprowadzi wysoko kwalifikowana kadra. Zajęcia będą odbywały się dwa razy w miesiącu przez dwa kolejne dni w czasie godzin pracy. W założeniu, iż będą to wysoce specjalistyczne szkolenia, koszt ich jest stosunkowo wysoki. Pracodawcy, ponosząc koszt jedynie 20% kosztów szkolenia, mają możliwość inwestowania w rozwój kadry przedsiębiorstw.
Uczestnicy szkoleń otrzymają specjalistyczne materiały szkoleniowe do wykorzystania w pracy.
Przed rozpoczęciem szkoleń zostaną podpisane umowy pomiędzy Powiatowym Urzędem Pracy w Olecku a przedsiębiorstwami, w których określone zostaną m. in. zasady udzielania pomocy publicznej, formy oraz wysokości wkładu prywatnego przedsiębiorstw.
ZACHĘCAMY DO UCZESTNICTWA W PROJEKCIE
Bliższe informacje na temat możliwości udziału w projekcie można uzyskać w:
Powiatowym Urzędzie Pracy w Olecku
ul. Armii Krajowej 30
tel. 87 520 30 78 – Maria Waszkiewicz /Wiesława Sadowska
www.pup.olecko.pl
Zakończenie projekty „Księgowość bez tajemnic"
Powiatowy Urząd Pracy w Olecku pod nadzorem Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Olsztynie realizował od dnia 01.02.2011 r. do dnia 31.01 2012 r. projekt pod nazwą „Księgowość bez tajemnic" współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Poddziałanie 8.1.1. Wspieranie rozwoju kwalifikacji zawodowych i doradztwo dla przedsiębiorstw.
Wsparcie w ramach projektu adresowane było do właścicieli i pracowników mikro i małych przedsiębiorstw (w tym biur rachunkowych) z terenu powiatu oleckiego i gołdapskiego.
Celem projektu było podniesienie wiedzy i kwalifikacji zawodowych pracodawców lub skierowanych przez pracodawców pracowników, poprzez ukończenie szkolenia dokształcającego z zakresu księgowości i kadr, PŁATNIKA, obowiązków podatkowych, z uwzględnieniem nowelizacji przepisów w 2011 r. Właściciele biur rachunkowych i ich pracownicy skorzystali ze szkolenia doskonalącego w zakresie Międzynarodowych Standardów Sprawozdawczości Finansowej, kontroli finansowej i audytu wewnętrznego w firmie, przeciwdziałaniu prania pieniędzy.
Do projektu przystąpiło 29 przedsiębiorstw (w tym biura rachunkowe), z których w szkoleniach uczestniczyło łącznie 46 osób. Na dofinansowanie szkolenia została udzielona pomoc publiczna w wysokości 80% jego wartości, pracodawca pokrył 20% kosztów.