Powiatowy Urząd Pracy w Olecku informuje, że zgodnie z art. 83 ust.2 ustawy z dnia 12 maja 2025 r. o rynku pracy i służbach zatrudnienia, określone podmioty mają obowiązek zgłaszania ofert pracy do centralnej bazy ofert pracy ePraca.
Obowiązek dotyczy:
- organów władzy publicznej;
- organów samorządów gospodarczych i zawodowych;
- podmiotów reprezentujących zgodnie z odrębnymi przepisami Skarb Państwa;
- podmiotów reprezentujących państwowe osoby prawne albo osoby prawne samorządu terytorialnego oraz podmioty reprezentujące inne państwowe jednostki organizacyjne albo jednostki organizacyjne samorządu terytorialnego;
- podmiotów reprezentujących inne osoby lub jednostki organizacyjne, które wykonują zadania publiczne lub dysponują majątkiem publicznym, oraz osoby prawne, w których Skarb Państwa, jednostki samorządu terytorialnego lub samorządu gospodarczego albo zawodowego mają pozycję dominującą w rozumieniu przepisów o ochronie konkurencji i konsumentów.
W/w przepisu nie stosuje się :
- do podmiotów umieszczających ogłoszenia o naborze w Biuletynie Informacji Publicznej Kancelarii Prezesa Rady Ministrów zgodnie z przepisami ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o służbie cywilnej (Dz. U. z 2024 r. poz. 409 oraz z 2025 r. poz. 620);
- do Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego;
- w przypadku gdy:
- podstawą nawiązania stosunku pracy jest powołanie, mianowanie lub wybór,
- nawiązanie stosunku pracy na podstawie umowy o pracę jest poprzedzone powołaniem lub wyznaczeniem na określoną funkcję;
- do wolnych stanowisk w:
- państwowych komisjach badania wypadków kolejowych, lotniczych lub morskich,
- gabinecie politycznym Prezesa Rady Ministrów, wiceprezesa Rady Ministrów, ministra oraz innego członka Rady Ministrów, doradców lub pełniących funkcje doradców innych osób zajmujących kierownicze stanowiska państwowe, a także do wolnych stanowisk doradców i asystentów, o których mowa w ustawie z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. z 2024 r. poz. 1135).