Programy i projekty EFS - Powiatowy Urząd Pracy w Olecku


Zawartość stron

Szanowni Państwo!

Powiatowy Urząd Pracy w Olecku  od dnia 01.02.2011 r. realizuje projekt pod nazwą „Księgowość bez tajemnic" współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w

ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Poddziałanie  8.1.1. Wspieranie rozwoju kwalifikacji zawodowych i doradztwo dla przedsiębiorstw.

Wsparcie w ramach projektu adresowane jest do właścicieli biur rachunkowych oraz pracowników zajmujących stanowiska księgowych zatrudnionych w mikro i małych przedsiębiorstwach (w tym w biurach rachunkowych) z terenu  powiatu oleckiego lub gołdapskiego.

 

W ramach projektu właściciele biur rachunkowych skorzystają w miesiącu lipcu z wyjazdowego szkolenia doskonalącego w zakresie:

  • Międzynarodowych Standardów Sprawozdawczości finansowej
  • Kontroli finansowej i audytu wewnętrznego w firmie
  • Nowych obowiązków biur rachunkowych, czyli jak przeciwdziałać praniu pieniędzy

Celem projektu jest również podniesienie wiedzy i kwalifikacji zawodowych   skierowanych przez pracodawców pracowników, z uwzględnieniem nowelizacji przepisów w 2011 r.,   poprzez ukończenie szkoleń dokształcających z zakresu   księgowości i kadr.  Szkolenie  obędzie się  w Olecku w  trzech  jednakowych edycjach realizowanych w trzech różnych terminach.  Wszystkie szkolenia zrealizowane zostaną w okresie od kwietnia 2011 r. do grudnia 2011 r. W każdej edycji szkolenie podzielone zostanie na trzy moduły:

I MODUŁ:  Kadry i płace, BHP - zakres szkolenia m. in.:

  • Kadry i płace w praktyce, ZUS,
  • Dokumentacja pracownicza,
  • Pracownicze i niepracownicze formy zatrudnienia
  • Rozliczanie delegacji krajowych i zagranicznych
  • Ochrona danych osobowych
  • Przepisy prawa pracy i BHP

II MODUŁ: Płatnik, amortyzacja oraz koszty w firmie

III. MODUŁ: Obowiązki podatkowe oraz nowelizacja przepisów – zakres szkolenia m.in.:

  • VAT ze szczególnym uwzględnieniem transakcji kupna i sprzedaży na terenie UE
  • Obowiązek podatkowy w imporcie, transporcie i imporcie
  • Rozliczenia WNT WDT, różnice kursowe
  • Nowelizacja przepisów ustawy z zakresu podatku dochodowego osób fizycznych, VAT

Na dofinansowanie szkoleń zostanie udzielona pomoc publiczna w wysokości 80% ich wartości, pracodawcy pokryją pozostałe 20% kosztów w formie gotówkowej. Szkolenia  pracowników w systemie warsztatów  przeprowadzi wysoko kwalifikowana kadra. Zajęcia będą odbywały się dwa razy w miesiącu przez dwa kolejne dni w czasie godzin pracy. W założeniu, iż będą to wysoce specjalistyczne szkolenia, koszt ich jest stosunkowo wysoki. Pracodawcy, ponosząc koszt jedynie 20% kosztów szkolenia,  mają możliwość inwestowania w rozwój kadry przedsiębiorstw.

Uczestnicy szkoleń otrzymają specjalistyczne  materiały szkoleniowe do wykorzystania w pracy.

Przed rozpoczęciem szkoleń zostaną podpisane umowy pomiędzy Powiatowym Urzędem Pracy w Olecku a przedsiębiorstwami, w których określone zostaną m. in. zasady udzielania pomocy publicznej, formy oraz wysokości wkładu prywatnego przedsiębiorstw.

 

 

ZACHĘCAMY DO UCZESTNICTWA W PROJEKCIE
Bliższe informacje na temat możliwości udziału w projekcie można uzyskać w:
Powiatowym Urzędzie Pracy w Olecku
ul. Armii Krajowej 30
tel. 87 520 30 78 – Maria Waszkiewicz /Wiesława Sadowska
www.pup.olecko.pl

 

 

Zakończenie  projekty „Księgowość bez tajemnic"

 

Powiatowy Urząd  Pracy w Olecku  pod nadzorem Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Olsztynie realizował  od dnia 01.02.2011  r. do dnia 31.01 2012 r. projekt pod nazwą „Księgowość bez tajemnic" współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Poddziałanie  8.1.1. Wspieranie rozwoju kwalifikacji zawodowych i doradztwo dla przedsiębiorstw.

Wsparcie w ramach projektu adresowane było do właścicieli i pracowników mikro   i małych przedsiębiorstw (w tym biur rachunkowych) z terenu  powiatu oleckiego i gołdapskiego.

Celem projektu było podniesienie wiedzy i kwalifikacji zawodowych pracodawców lub skierowanych  przez pracodawców pracowników, poprzez ukończenie szkolenia  dokształcającego  z zakresu   księgowości i kadr, PŁATNIKA, obowiązków podatkowych, z uwzględnieniem nowelizacji przepisów w 2011 r. Właściciele biur rachunkowych i ich pracownicy skorzystali ze szkolenia doskonalącego w zakresie Międzynarodowych Standardów Sprawozdawczości Finansowej, kontroli finansowej i audytu wewnętrznego w firmie, przeciwdziałaniu prania pieniędzy.

Do projektu przystąpiło 29  przedsiębiorstw (w tym biura rachunkowe), z których w szkoleniach uczestniczyło  łącznie 46 osób. Na dofinansowanie szkolenia została udzielona pomoc publiczna w wysokości 80% jego wartości, pracodawca pokrył 20% kosztów.

Partnerzy

Na skróty

 Przejdź na górę